A FABULON MÁRKA TÖRTÉNETE

A FABULON MÁRKA TÖRTÉNETE


 

Fabulon a bőre őre,

Ezt használja nyakra, főre!

A Fabulon márka története az 1970-es évek elejére nyúlik vissza. A kozmetikai termékcsaládot a Kőbányai Gyógyszerárugyár (a Richter Gyógyszergyár utóda) fejlesztette ki a gyógyszergyártásban szerzett tapasztalatai alapján.

Akkoriban mindenki ismerte a fenti reklámszlogent. A Fabulon kozmetikai termékcsalád arckrémeket, testápolókat, napozó szereket, tini - és babaápolási kozmetikumokat egyaránt tartalmazott. A márka - a ma divatos kifejezéssel - nagykövete Pataki Ági modell volt.

A Fabulon mozaik a Kálvin téren egykor

A Fabulon Áginak is nevezett modell többek között egy budapesti Kálvin téri tűzfalról tekintett az arra haladókra, egy nagyméretű reklámmozaikról. A mozaikhirdetést az avantgárd képzőművész, filmes és költő Erdély Miklós készítette 1982-ben és fiával együtt jegyzi az alkotást. Ez egy különleges technikával készült kerámiaalkotás, amely a fotó és a mozaik különleges ötvözete. A művész a kép minden kerámiadarabkáját egyenként válogatta ki, s ezeket a "sejteket" illesztette egymás mellé a falon. A kép fagyálló, tisztítható és soha nem kell "újrafesteni". A téren azóta épült irodaház a tűzfalat eltakarta, így a képet – egy mozgalomnak köszönhetően – még 2000-ben műemlékké nyilvánították és megőrzésre az Országos Műemlékvédelmi Hivatal raktárában helyezték el.

Fabulon retro naptej plakát

A Fabulon termékek reklámfilmecskéi ma már mosolygásra késztetnek, de akkoriban az egész ország szavalta, dúdolgatta. hogy "ha bárhol bármit kenni kell” . A "gyere bátran nézz csak a szemembe" dalocskát a Fabulon szemránckrém reklámfilmjében hallhattuk napról-napra.

A tini termékek - Tini Tonik, Tini Szappan és Tini Hab – az ifjúkori pattanások ellen állt csatasorba. A termékcsalád egyik reklámjának aláfestő zenéje a Neoton Família Tini dal című szerzeménye volt.

A napozószerek szintén nagy népszerűségnek örvendtek. A fényvédő faktorok száma akkor még igencsak más volt. Az érzékeny bőrre az 5-öst, a „megalapozott napozáshoz” a 3-ast ajánlották. A Fabulon babatej, babaolaj, babasampon és babafürdető nem csak a minősége miatt, hanem a színes és sok más célra felhasználható ikonikus flakonjai miatt is közkedvelt volt.


A Fabulon régi babaápoló termékei

2012-ben - a Helia-D-t is tulajdonló, és azt ismét sikeres pályára állító - magyar befektetői csoport felismerve a Fabulonban rejlő értékeket, megvásárolta a márkát, azzal a céllal, hogy megmentse a Fabulonban megtestesülő számos találmányt és kutatási eredményt, teret és piacot biztosítson újra a magyar kozmetikagyártásnak és visszahelyezze a márkát az őt megillető helyre.

Jelenleg a Fabulon elsősorban napozó-, tini arcápoló- és borotválkozás utáni termékeket, arckrémeket és tusfürdőket készít. A termékek megújult külsőben újra megtalálhatóak a nagyobb kereskedelmi láncok polcain és a weboldalunkon, sikeresen helytállva a nemzetközi cégek által a kozmetikai iparban támasztott óriási versenyben.

Reméljük, hogy a termékek magas minőségi színvonala, megújult csomagolása és hírneve sok régi és új hűséges vásárlót nyer a Fabulon termékeknek, mert az értékeink megvannak, őrizzük meg őket!

Az új Fabulon termékeket <<ITT TALÁLJA>>